Entradas

Mostrando entradas de noviembre, 2014

“MOSTEIROS DE GALICIA NA IDADE MEDIA”: Santa Maria de Torbeo conserva varios foros feitos nos séculos XIV, XV e XVI…

Imagen
En 2008, el profesor de historia de la Universidad de Vigo, Francisco Javier Pérez Rodríguez publico este libro del que Jorge Rodríguez nos ha enviado el texto que hace referencia al antiguo Monasterio de Torbeo: “A primeira noticia que coñezo desta institución data de 1241, cando o abbas Johannes Petri de Torveno é testemuña dunha venda a Montederramo. Neste século XIII, consta que a sua comunidade está composta por cregos e Torbeo é receptora de varios legados testamentarios. Excepcionalmente, Santa Maria de Torbeo conserva varios foros feitos nos séculos XIV, XV e XVI que demostran que puido capear a crise baixomedieval, chegando a finais da Idade Media con comunidade, sen quedar reducida á figura do abade. En 1328 o abade don Pedro Leal que lembra que o seu Mosteiro e seglar preside unha congregación de seis racioneiros. Como a proxima San Clodio de Ribas de Sil ou Abeleda, Torbeo foi señora dun Couto que aínda estaba no seu poder no século XVIII.

Y en Torbeo continúa la recolección de castañas…

Imagen
Este año se alarga la campaña y como   veis en las fotografías de Carol y ella nos ha contado, esta cuadrilla sigue recogiendo castañas, estos días en “las chairas”, entre La Ventosa y San Lorenzo. 

Se acerca el gran día: Fiesta de Santa Lucia en Rairos.-

Imagen
Una de las mejores fiestas de invierno y sin duda el mejor cocido con la mejor compañía  ¡hay que reservar ya!. No os la perdáis.  El proxímo día trece a RAIROS. Las entradas para la comida, camisetas de la fiesta y toda la información en el Meson Luis...

Nuestra naturaleza se viste con colores de otoño...

Imagen
Y asi la vio ayer Carol desde La Ventosa, Las Cortes o distintas zonas de la carretera que baja a Rairos... Jorge, en Lugo, sigue cosechando "macrolepiotas procera" y "lactarius deliciosus" o cogordos y niscalos... .

Torbeo en la prensa de hoy: un accidente al salirse el coche de la carretera entre Moreiras y San Lorenzo, su conductor era ingresado con heridas graves.-

Imagen
La Voz de Galicia   Un vecino del municipio ourensano de Pobra de Trives, I.A.R., de 81 años de edad, resultó herido grave al precipitarse por un barranco el vehículo que conducía -un coche sin carné- en la parroquia de Torbeo , en el concello lucense de Ribas do Sil. El suceso, pudo tener peores consecuencias, ya que el vehículo -que quedó destrozado- cayó por una ladera muy empinada y pedregosa, en medio de un bosque de castaños, y fue a para a unos noventa metros de la carretera. El suceso se produjo poco antes de las tres de la tarde de ayer en la carretera que une Torbeo con Rairos, entre las aldeas de Moreiras de Medio y San Lourenzo . Al lugar del accidente acudió personal del servicio de emergencias del 112, la Guardia Civil y el grupo de intervención rápida de la comarca de Quiroga. También se presentaron los bomberos del parque comarcal de Monforte por si fuese preciso colaborar en el rescate del accidentado, pero su intervención no resultó necesaria. A causa

Hoxe xa sabedes; Polo san Martiño, castañas e viño.

Imagen
Polo San Martiño deixa a auga e bebe o viño. Polo san Martiño mata o teu porquiño. Polo San Martiño péchase o camiño. Polo San Martiño, proba o teu viño. Polo San Martiño vende o teu viño, antes ó pipeiro que ó taberneiro. Polo san Martiño, andan as noces a roliño. Polo San Martiño bólas ó tellado e trompos ó camiño. No san Martiño xa se coñece o bo viño. Non hai cocho bon nin ruín que non lle chegue o seu sanmartín. O que cava en novembre, o tempo perde. O que queira ter bo alliño, que o semente polo san Martiño.  Cada porco ten o seu san Martiño. Castañas, noces e viño fan a ledicia de san Martiño. De san Martiño para adiante fame e frío. Planta a horta en San Martiño e plantarás para ti e o veciño. O vrán de san Martiño pode ser grande ou pequeniño. No san Martiño, porco e viño.

Algunas imágenes de la merienda del pasado viernes…

Imagen

Magosto en Torbeo…El próximo viernes día siete a partir de las ocho de la tarde, en las escuelas, CASTAÑAS ASADAS PARA TODOS.

Imagen
Es una excelente iniciativa de un grupo de vecinos y una buena oportunidad para compartir tertulia, tartas, castañas y vino…NO FALTEIS. 

Programa do San Martiño e outras actividades en Quiroga.-

Imagen