El tiempo - Tutiempo.net

Translate / Traducir

miércoles, 26 de marzo de 2008

GALICIAENCANTADA.COM

A cultura tradicional circula na rede.
Antonio Reigosa edita una enciclopedia 'on line' de la fantasía popular gallega.
(Teresa Cuiñas - Vigo EL PAÍS - 21-03-2008).
Nacer en el valle de Miranda imprime carácter. Es un lugar en el que, como le ocurre al escritor Antonio Reigosa, uno puede haber pasado la infancia jugando en un castro o entre los manzanos que crecen en la ladera intrincada que se despliega al pie de la casa de sus padres, en Zoñán, Mondoñedo, su aldea. Con unos paisanos tan ilustres como Álvaro Cunqueiro, Pascual Veiga o Manuel Leiras Pulpeiro y una vocación encaminada hacia la escritura, Reigosa pudo haberse dedicado a muchas cosas, pero se dejó llevar por el aire mismo que se respira en Miranda, un viento de leyenda que dota de una historia a cada guijarro con el que uno tropieza por el camino.Unos relatos que, por encima del millar, encontraron su sitio en el ciberespacio. Hace ahora tres años que Antonio Reigosa creó el portal www.galiciaencantada.org, un sitio donde volcar las ingentes cantidades de material procedente de la tradición oral fruto de búsquedas literarias, revisiones historiográficas y entrevistas personales (algunas disponibles en la web). Allí aloja cuentos, leyendas e historias vinculadas a un lugar geográfico o mítico, a elementos de la naturaleza, a objetos y a seres reales e imaginarios, organizados en secciones como andel das marabillas, cocos e monstros, a morte o edificios encantados.....
La dirección de esta interesante web es http://www.galiciaencantada.com/index.asp, en ella encontre tambien un relato en el que aparece TORBEO que podeis leer a continuación.
Castro Morgadán O castro Morgadán está na parroquia de Morgade, concello de Carballedo (Lugo): O castro Morgadánten vintecinco á súa man;só o da Madanelalle dá pola barbadela. Úneno ó castro de Santa Ádega tres trabes; unha de ouro, outra de prata e no medio destas hai outra de alcatrán. O que lle toque á de alcatrán morre abrasado. Antes de ir na procura dun tesouro que hai alí agachado, os veciños do castro consultaron coas sabias de Albán, da Peroxa, e coa de Torbeo, en Quiroga. A de Albán dixo:— Hai un gran tesouro, mais non se poderá dar con el se non se desencanta a unha moura coxa que alí vive. A sabia de Torbeo resolveu:— O tesouro é unha trabe de ouro que non se poderá atopar se non se desencanta primeiro a unha cobra que vive no castro. Hai que levar un crego que bote os exorcismos e despois cavar ata atopar a cobra. Cando apareza a cobra hai que bicala na testa e xa queda desencantada. O Carlote de Casares, veciño do lugar, entrou en conversa con dous señores nunha taberna en Portugal. En canto souberon de onde era, dixéronlle:— Val máis este castro ca toda Europa. Só na entrada hai dous xigantes de ouro de nove pés de alto.Un soldado da comarca estando prisioneiro dos rifeños en África, escoitoulle dicir a un dos que o gardaban:— ¡De lo mucho que hay allí me contentaba yo con la silla del rey moro!

Si quieres ver lo publicado hasta hoy organizado por temas:

Por fecha de publicación

para enviar comentarios sobre esta web: torbeo@gmail.com