jueves, 18 de julio de 2013

“A última viaxe do afiador”

“Armando Alvárez adicou toda a sua vida o oficio de afiador . O 17 de Xuño de 2012, case oitenta anos despois do seu nacemento iniciará a que será a sua última viaxe. Este último andar non lle será alleo nin descoñecido xa que terá o mesmo itinerario que no ano 1954 cando partiu xunto con seu pai, cada un con unha roda de afiar, e con só 18 anos de idade da aldea de Sanxurxo (Ourense ) con destino a Palencia ,Burgos ,Madrid …A vida de Armando, camiñando e afiando, os seus setenta e seis anos de idade polos lugares polos que transitou hai máis de medio século será o fio conductor da nosa película documental .
Oito días de vivencias en directo dun oficio case extinguido e que foi símbolo e bandeira da emigración galega polo mundo durante os últimos tres séculos…”
http://bonecalareta.com/proximamente-a-ultima-viaxe-do-afiador/


Este es un proyecto en el que ha participado activamente Florencio Martinez “Florencio de Arboiro”,  nuestro amigo y vecino, posiblemente el mejor estudioso y conocedor del mundo del afilador en general y de los de nuestra tierra en particular. Como curiosidad comentar que todavía un vecino de Torbeo (Juan de Moreiras do Medio) continua ejerciendo, por las calles de Barcelona, este antiguo oficio y fueron algunos  más, en el pasado, los que salieron de nuestra parroquia para ganar la vida con la rueda de afilar. 


“…la película comienza su andadura tras tres años de trabajo con la grabación de entrevistas a los afiladores de más edad de Nogueira de Ramuín, San Xoán de Río y otros municipios de Ourense, además de Burgos, Palencia y La Habana. Además, la pieza ha contado con la ayuda del escultor y coleccionista de ruedas de afilar Florencio de Arboiro y con uno de los protagonistas, el afilador 'Armando' de San Xoán de Río…”

Si quieres ver lo publicado hasta hoy organizado por temas:

Por fecha de publicación

para enviar comentarios sobre esta web: torbeo@gmail.com